duminică, 27 iulie 2014

Reteta sarmale oltenesti

Sarmale oltenesti
Ai mancat sarmale oltenesti?Pentru sarmalele preparate in Oltenia sunt putin diferite fata de cele din Ardeal. Sarmalele oltenesti sunt mai mici ca dimensiune fata de cele de la noi. Le-am pregatit si eu sa vad daca imi reuseste reteta.

O sa vorbim in cele ce urmeaza de ingredientele necesare retetei de sarmale, dupa care vom discuta despre pregatirea lor. Iata, cumpara din comert, urmatoarele ingrediente


- 1 kg de carne de porc - aproximativ 1 kilogram
- ceapa - cam 350 de grame
- varza, murata - 2, 3 bucati
- orez- 100 de grame
- bulion - 250 de grame
- 200 grame bulion
- 1 litru de zeama de varza
- ulei
- cimbru,sare,piper.



Eu folosesc si bucatele de slanina afumata
Cum prepari sarmalele oltenesti?
Carnea de porc se spala, se taie bucatele si se trece prin masina de tocat.Curat ceapa si jumatate din ea o calesc cu orez. Pentru umplerea sarmalelor, se pregateste un amestec din carne, ceapa, orez, cimbru,pipe, sare. Dupa ce varza s-a desarat(eu spal frunzele bine), tai partile tari , le umplu cu amestecul de carne. Varza care a ramas in plus, o toc marunt.
Eu fac sarmalele intr-o oala de pamanat de 5 litri. Asez ,sarmale si varza tocata, in straturi alternative. Daca aveti slanina, puteti puna si din aceasta. Torn bulion, zeama de varza si apa peste sarmalele. Apoi se lasa la fiert la foc mediu undeva la 2 ore.
Sarmalele fierb destul de greu, insa e o mancare traditionala foarte apreciata de multa lume. Si cum sarmalele nu trebuie sa lipseasca mai ales la marile sarbatori, e bine sa stiti sa le pregatiti.
Pofta buna la sarmale!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu